A motiváció helyreállítása és a készségek építése a gyermekekben

A gyerekek többsége az iskolai rendszerbe motiváltan, tudás iránti vággyal érkezik meg. Azonban valami történik, valami megváltozik, valami gátjává válik ennek az igénynek. Knausz Imre, egykori tanárom, a tanulási motivációt két fő aspektusra és négy minőségi különbségre bontja. Az egyik aspektus a gyerek részéről jelenik meg, amely arra ösztönzi, hogy együttműködjön a tanárral, ez belső motivációként jelenik meg. A másik a tanár részéről jön létre, amelynek célja, hogy a gyereket különböző eszközök segítségével tanulásra és együttműködésre késztesse.

A motiváció minősége pedig négy szinten fontos.

Az első szint: beépült tanulási motiváció (otthoni elvárások).

Második szint: belső tanulási motiváció (saját hajtóerő).

Harmadik szint: külső tanulási motiváció (ideig-óráig áll fenn).

Negyedik szint:
presztízs tanulási motiváció (versenyhelyzet teremtése). A motivált diák mindig megtalálja maga számára a legjobb módszert ahhoz, hogyan tudja
leghatékonyabban elsajátítani a tanultakat. Nekem abban kell segíteni a diákjaimat, hogy a motiváció kialakuljon és ne lankadjon.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük